Matka tarinasta kirjaksi

Aloitin tarinan kirjoittamisen  jo vuonna 2013 ja työstin sitä vielä vuonna 2014 ja 2015. Sitten minulle tuli tauko. Tauko kesti joulukuuhun 2017 asti. Silloin sain uutta puhtia kirjoittamiseen. Pyhä Henki johdatti minua palaamaan saman tarinan ääreen ja sain siltä apua kirjoittamiseen. Kirjoittaminen toisesta näkökulmasta sujui vaivattomasti, kiitos Jumalalle. Aiemmin minulle oli ehdotettu, että tekisin myös toisesta näkökulmasta, mutta silloin torjuin idean. Pyhä Henki sai minut muuttamaan mieleni ja teki sen kirjoittamisesta vaivatonta.

Nyt aika on kypsä kirjalle. Tuntuu siltä, koska tapahtuneet asiat todistavat sen. Kerron siitä kuinka apurahan kanssa asiat järjestyivät. Hain apurahaa kirjoittamiseen. Siihen piti laittaa mukaan suosituskirje. Löysin suosituskirjeen tekijän apurahahakemukselle. Kun kävin kirkossa, halusin siellä rukoiltavan kirjahaaveeni puolesta, että kaikki järjestyisi tässä asiassa. Siellä tapahtui näin:

Olin tänään kirkossa. Halusin mennä rukouspalveluun erään henkilön rukoiltavaksi. Hän oli varattu, ja sitten hänen vapautettua hän meni istumaan takaisin omalle paikalleen eikä enää esirukoilijoiden joukkoon. Mietin, että voisin pyytää vierustoveria rukoilemaan puolestani. Tämä vierustoverini sitten jonkin ajan kuluttua sanoi minulle, että Jumala sanoi hänelle, että minua pitää siunata. Ja siinä me sitten yhdessä rukoilimme. Kerroin hänelle, että toivoin juuri, että hän rukoilisi kanssani. Siinä saimme todeta, että kuinka ihmeellinen Jumala on.

Jumala selkeästi auttaa minua tässä kirjaprojektissani.

Lähdin tapaamaan suosituskirjeen kirjoittajaa Turkuun. Hänen kanssaan kävimme läpi muutkin dokumentit, jotka piti lähettää apurahataholle. Saimme tehtyä hyvät hakemuskirjeet ja muut liitteet.

Kuukauden päästä siitä, kun olin lähettänyt apurahahakemuksen liitteet puhelimeni soi. Se oli apurahataholta. He kertoivat minulle, että minulle on myönnetty apurahaa. Se määrä, mitä heiltä sain, oli juuri sopiva yhdelle kustannustoimittajalle, Sanatulle. Ostin sieltä kustannustoimitus –palvelun.

Uurastin Sanatun, Jenni Hurmerinnan kanssa vähän yli kuukauden tarinani parissa. Jennistä oli suuri apu! Kiitos hänelle. Olen kiitollinen hänestä Jumalalle. Kansikuvan tekijän olin päättänyt jo vuosia sitten ja nyt vihdoin tämä kansikuvan tekijä Henna Ryynänen pääsi tekemään minulle kirjan kannet. Niistä tuli oikein hienot! Kiitos hänelle! Kiitän Jumalaa tästä matkasta tarinasta kirjaksi.


Kommentit

Suositut tekstit