Jumalan apu

Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä. Hepr. 11:1
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin. Room. 8:26

Usko on ihmeellinen asia. Se voi luoda erityistä yhteyttä uskovien välille. Esim. minä olin kävelemässä ja ajattelin, että olisipa helppoa, jos itse pystyisin kuljettamaan autolla muuttotavaroita. (Olin muuttanut tuolloin) Sitten kuin vastauksena ongelmaani tapasin ystäväni Bertan. Juttelimme jotain ja sitten Bertta kysyi onko minulla hänen numeroaan. Ei ole, vastasin. Vaihdoimme numerot, jonka jälkeen hän totesi, että voin soittaa hänelle, kun tarvitsen apua huonekalujen kuljettamisessa. Hän tiesi, että olin vasta muuttanut.

Samana päivänä olin matkalla äitini luokse. Toivoin, että voisin pelata sisarusteni kanssa Aliasta. No, kun olin päässyt äitini luokse, veljeni oli ehdottamassa, että pelaisimme Aliasta. Yleensä sisarukseni ovat koneella pelaamassa, joten tämän Aliaksen ehdottaminen ja pelaaminen oli harvinaista.


Jumala kuuli toiveeni ja auttoi minua. Näin sain ikään kuin nähdä uskon, toisin sanoen kuinka Jumala auttoi minua. Joskus Jumalan apu on näinkin konkreettista.

Kommentit

  1. Joskus olen miettinyt samankaltaisissa tilantenteissa; tapahtuiko jokin asia, koska mietin sitä vai mietinkö sitä, koska se oli tapahtumassa. :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit