Jumalan puhetta minulle tänä jouluna 2021

Toissa iltana sain päähäni vanhan biisin, jonka esittäjää en heti muistanut. Pienen muistin syövereistä haun jälkeen löysin kyseisen artistin, Omarionin ja sen kaipaamani biisin. Seuraavana iltana kysyin kaveriltani, että mitä hän tykkää kyseisestä biisistä. Biisin nimi on Ice Box. Hän kertoo tykkäävänsä biisistä ja kysyy Marionin biisistä, mitä minä tykkään siitä. En ole uskoa sitä, kun kuuntelin kyseisen biisin juuri edeltävänä iltana ja biisihän on jo ainakin kymmenen vuotta vanha, kuten Omarioninkin Ice Box biisi. Kuulen vielä eräältä ystävältäni, että uutta koronamuunnosta kutsutaan Omarion variantiksi, eli Omarion muunnokseksi. Tämän lisäksi hän oli linkannut tuon Ice Box -biisin. Sattumaako? Uskon enemmänkin Jumalan puheeksi. Hän on halunnut ilmaista seuraavansa minua ja ystävääni. Hän pitää meitä hyvässä suojassa, ettei meidän tarvitse pelätä mitään.

 

Luen kirjasta seuraavan kohdan omin sanoin muokattuna: ”Hän ei ollut edes valittanut päätöksestä, sen sijaan vain pakannut kamppeensa ja häipynyt. Ei niin tulisi toimia. Menestyksen puolesta piti taistella nujertamalla vastoinkäymiset.” Tästä mieleeni tuli se, kuinka joskus menestyksen edessä on ihminen. Mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä? Nujertaa ihminen? Olen sitä mieltä, että pitää tehdä voitavamme ja jättää loput Jumalan huolehdittavaksi.  Tämä kirja josta sain tämän kohdan on Daavidin tähdet (Kristina Ohlsson).

 

Yhdessä toisessa kirjassa puhuttiin hyasinteista joulunkukkana. Juuri joulusta muistan kyseisen kukan, ettei äitini kestä sen tuoksua, vaan saa allergisen reaktion. Minua nauratti kirjan hauska kohta siitä, sillä olin juuri samana päivänä miettinyt, etten ainakaan hyasintteja ostaisi äidilleni, sitä virhettä en tekisi. Näin Jumala halusi viestiä kanssani.






Kommentit

Suositut tekstit