Tehtäväni uskovaisena

Koen tehtäväkseni minun elämälläni tuoda valoa muiden elämään. Oli se sitten hymy kasvoillani, mikä tarttuu ohikulkijoihin tai joku rohkaisun sana oikealla hetkellä.


Mitä tulee minun ja muiden kanssaeläjien suhteeseen, on tärkeää olla samalla tasolla heidän kanssaan eikä ylentää itseään. Kukaan meistä ei ole toistaan parempi. Uskonkin Jumalaan ja Hänen Sanaansa. Se sanoo juuri sitä, että meidän tulisi palvella muita, eikä ylentää itseämme niin, että ainoastaan muut palvelevat meitä ja ovat näin alamaisiamme. Tässä siihen liittyvä Raamatun kohta:

Ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi kaikkien puolesta.» Matt. 20:28

Minun ja muiden uskovaisten tulee myös tuoda esiin Jumalaa ja Hänen kirkkauttaan. Se on tärkeää, jotta ihmiset pelastuisivat, sillä Jumala on oikeasti olemassa. Häneltä olen saanut ja aina saava kaikkea hyvää. Hän on johdattanut minua eri tilanteissa oikeisiin suuntiin. Olen oppinut paljon koko elämäni aikana itsestäni ja Jumalan hyvyydestä. Aina elämäni ei ole ollut helppoa, mutta Jumala on tuonut minulle vahvan luonnon ja auttanut minut vaikeuksien yli. Kun opin ettei eräs suunta ollut minua varten, elämäni helpottui ja Jumala toi tilalle paljon parempaa. Hän tekee saman myös sinulle.

Palkkamme maan päällä uskovaisten palvelustehtävästämme on kaksijakoinen. Saamme Jumalalta siunauksia, mutta ihmisiltä suoraan sanottuna paskaa niskaamme. Tulemme vainotuiksi, haukutuiksi, vihatuiksi, halveksituiksi. Meidän tehtävämme on pysyä nöyrinä eikä vastata pahaan pahalla, vaan osoittaa rakkautta. Sitä minäkin pyrin tekemään parhaani mukaan. Se vain on välillä vaikeaa, koska synti vaikuttaa meissä ja pilaa hyvän tahtomme. Paras palkka on se, että elämän loputtua mahdollinen paikka Jumalan luona odottaa.

On kannattavaa olla uskovainen, koska A Jumala on todellinen ja B, kun jaksat tämän elämän läpi uskovaisena Jumalan tahdon mukaisesti eläten, pääset aika varmasti Jumalan luokse.




Kommentit

Suositut tekstit