ROOTS 10.3.2019 kurssi 2/2



ROOTS 10.3.2019

Aihe: Jumalasuhde, puhujana Tuomas

Kun iltapäivä viileni, he kuulivat Jumalan kävelevän puutarhassa. Silloin mies ja nainen menivät Jumalaa piiloon puutarhan puiden sekaan. 1.Moos. 3:8

Jeesus palautti meidät alkuperäiseen suunnitelmaan, missä synti ei erota meitä Jumalasta.

Veljet, meillä on siis täysi oikeus astua sisälle kaikkeinpyhimpään, koska Jeesus on uhrannut verensä. Hepr. 10:19

- Kun lähennyt Jumalan kanssa, niin automaattisesti asiat, jotka eivät vie meitä lähemmäs Jumalaa, jäävät pois.

- Kun Jumalasuhde voimistuu, niin ympärilläsi olevat ihmiset kiinnostuvat, että mikä tää juttu on.

Lue Roomalaiskirjeitä! Ne vahvistaa Jumalasuhdettasi!

Kiitä ja ylistä Jumalaa. Sano, että pääset hänen kasvojensa eteen Jeesuksen tähden, Hänessä olet puhdassydäminen.
(Matt. 5:8)

- Kun katson Jumalaa kasvoista kasvoihin, muutun Hänen kaltaisekseen.

-Opit luottamaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän Jumalaan

-Auta mua näkemään, että raha ei paina mitään, jos esim mun pitää varaa stadion ja mulla ei oo rahaa. Sä järjestät asian. Aamen.

o onkohan isä niin hyvä(iskee epäilys)
o oo mun läsnäolossa, me mennään tän läpi yhessä (unelmaa kohti Jumalan kanssa, vaikka ei olisi rahaa, kun tavoitteena matkustaa ulkomaille)
o iskä näki sen, et mä en pysty keskittyy yhteen konferenssiin, jos mul ei oo majoituspaikkaa niin hän järjesti sen mulle
o Jumala aina kääntää kaiken sun hyväksi. Room. 8:28
o muista rukoilla vaikeuksissa: mä tiedän et sä oot niin hyvä et sä et jätä mua yksin. Aamen.

o riippumatta siitä oliks mulla rahaa, ruokaa tai majoituspaikkaa, Jumala pitää musta huolen.

- Jos en näkisi lupauksen toteen tulemista, sydän kovettuu. Jos en käsittele pettymyksiä ja tunteita Jumalan kanssa, se rakentaa muurin. Isä anna rakkautes tulla niihin paikkoihin, joissa on muuri. Anna elämään niitä ihmisiä, jotka täyttää mitä mun sydämeni halajaa, kun Jumalasuhde toimii. Aamen.

- ei saa arvostella tai tuomita ketään. Se olisi kuin lapsen isä seisoisi vieressäsi ja arvostelet hänen lastaan

Katso ja tutustu Dan Mohleriin

- päästä kaikesta katkeruudesta. Näytä sun hyvyys. Aamen

Miten kuulee Jumalan äänen?
-kuuleminen
-näkeminen
--tietminen
-tunteminen

-ensimmäiset asiat, jotka tulee sun mieleen on Jumalasta

-Jumalan ääni ei ole ankara tai pelon ääni, vaan hengen hedelmien kaltainen kuten rakkaus ja ilo

Aihe: Ihmissuhteet, puhujana Veera

Perhe - Eräs ryhmäläiseni otettiin mukaan Connect-ryhmään, kun tuli ensimmäistä kertaa Northwindiin. Tämä henkilö kohdattiin ja hyväksyttiin seurakuntaan.

Pyhä Henki anna mun rakastaa muita ja kohdata muita.

Perheen kautta tuleva liitto on esim. Veera siskona Tuomakselle. Eli se tarkoittaa sitä, että Veeralla on sydän Tuomasta varten ja sydän pelkkiä hyviä ajatuksia häntä kohtaan.

Rakasta ihmisiä- Northwindissa eräs esirukoilija otti mut avosylin vastaan, vaikka nähtiin ekaa kertaa.

Kun sanottiin, että avaa Raamattu, avautui mulle Matteuksesta aukeama. Ja ajattelin, että jos se olisi juuri se Matt. 6 tai edes joku Matteuksen luku. Sitten Veera pyysi meitä ottamaan Matteuksen 22:34. Oho, et mulle just avautui se matteus.

Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Matt. 22:34

Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. 35Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne.» Joh. 13:34-35

Totisesti, totisesti: te saatte itkeä ja valittaa, mutta maailma iloitsee. Te joudutte murehtimaan, mutta tuskanne muuttuu iloksi. 21Nainen, joka synnyttää, tuntee tuskaa, kun hänen hetkensä koittaa. Mutta kun lapsi on syntynyt, äiti ei enää muista kipujaan vaan iloitsee siitä, että ihminen on syntynyt maailmaan. 22 Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää. 23 Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään.


Jeesus on voittanut maailman

»Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. 24Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen. 25»Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä. 26Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä minä enää sano, että käännyn Isän puoleen teitä auttaakseni. Joh. 16:20-26

1  Kor. 13

1. Sam. 18:3-4
Antoi sen kaiken, mikä teki itsensä haavoittuvaksi ja tiesi, että toinen voi käyttää sitä häntä vastaan. Tämä on se syvän ystävyysliiton solmiminen

Matt. 16:24-26

-Anteeksianto poistaa kivun. Kannetaan meistä riippumaton kärsimys yks askel kerrallaan vapautta kohti.

-Annan anteeksi, etten ole katkera. Pyydän Jumalaa täyttämään ne kohdat, joissa olen kykenemätön itse.

-Oot voimallinen ja vastuullinen, vaikka et itse tuntisi niin. Jeesuksessa olemme näitä asioita.

-Jeesus on sun kanssa koko ajan, älä huolehdi ja syytä muita, Jeesus auttaa sua.

-Voin kulkea sun kanssa, mutta en sun puolesta. (SLOGAN)
Mä en voi pelastaa sua, mut Jeesus voi.

Seurakunta; Jumalan perhe maan päällä

Otetaan vastaan Jeesus...

-Pidä huolta, että vietät aikaa Jumalan kanssa. Turvaudu ensisijaisesti Häneen.

Opettele
1. Suhde Jeesukseen
2. Olemaan haavoittuvainen ihmisten edessä
3. Ollaan anteliaita. Annetaan Jumalan rakkauden virrata meistä.

Aloita päivä näin:
- Otan vastaan armon tälle päivälle <3
-Pyydä Jumalaa näyttämään kasvonsa ja Hän vastaa sulle

Pyhä Henki on adoption henki. Se kutsuu meitä olemaan läheisiä erilaisten ihmisten kanssa..
-          Jos ei ole vapautta valita, ei se ole aitoa rakkautta. Tämän takia omenapuu oli paratiisissa.

Aihe: Missio, puhuja Rafael
Hän sanoi heille: »Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Mark. 16:15

Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. Matt. 10:8
Kun vastaanottaa Pyhan Hengen, saa Jeesuksen auktoriteetin. Eli pystymme tekemään kaikkia niitä ihmetekoja kuin Jeesuskin.
-Kaikki ei tuu parantuu, mut kaikki tulee rakastetuksi
-Me ei paranneta ketään vaan Jeesus
-Armo aktivoituu uskon kautta. Ei tarvitse edes rukoilla sairaan puolesta vaan riittää kun sanoo: Jeesus paranna hänet. Pelkkä kosketus riittää parantamiseen, kun on uskoa
-Jos se ei parannu tänään, niin kokeile huomenna uudestaan. Uskossa on toivoa
-Pyhä= ilman syntiä

-Aina kun on pelkoa, on mahdollisuus päästä rohkeuteen





Kommentit

Suositut tekstit