Välittääkö Jumala omistaan?

Q:Välittääkö Jumala omistaan?


A: Jumalan rakkaudesta meihin kertoo Joh.3:16: Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Jumalan oli vaikeaa uhrata poikansa. Se oli suuri uhraus, jota meidän on varmasti vaikea ymmärtää. Jeesusta kohdeltiin kaltoin. Pappi kertoi tästä Jeesuksen ristikuolemasta, että jos hän äitinä joutuisi seuraamaan lapsensa ristikuolemaa ja lapsi ei olisi tehnyt mitään pahoja tekoja ja silti joutuisi kärsimään ristinkuoleman, tämä sattuisi todella paljon. Yhtä lailla Jumalaan sattui paljon tämä uhraus. Mutta hän teki sen rakkaudesta meihin, jotta meillä olisi mahdollisuus pelastua eli päästä taivaaseen.

Jumala välittää kaikista. Jumala antaa meille kaikkea hyvää välillä ilman että sitä edes huomataan. Aineellinen tai hengellinen hyvä on lähtöisin Jumalasta. Ps.4:7-8 ja koko psalmi. Matt.28:20:... Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti. Joh.15:11: Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minun iloni sydämessänne ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi. Joh. 14:27:Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.

Kommentit

Suositut tekstit