Siirry pääsisältöön

Jumala auttaa meitä ja Hän iloitsee meistä jokaisesta

Nämä kohdat on hyviä erityisesti henkisesti väsyneille. Alempana Psalmi 139 lähtien olen poiminut tähän kohtia, jotka kertovat meidän arvostamme Jumalan silmissä.

Jesaja 40:29
Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.

Sananl. 16:24
Suloiset sanat ovat mesileipää; ne lohduttavat sielua, ja virvoittavat luut. Biblia

Jes. 50:4
Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä; hän herättää aamu aamulta, herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla.

Ps.147
3. Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa.

Ja psalmit

Psalmi 139
13 Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. 14 Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen.

Matt. 6
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!

Joh. 3:16
16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Eli emme ole yksi hailee Jumalalle, koska hän salli Poikansa, Jeesuksen kuolla vuoksemme, jotta pelastuisimme eli pääsisimme taivaaseen. Tämä Jeesuksen ristiinnaulitseminen täysin synnittömänä oli varmasti tuskallinen kokemus Jumalalle.

Sefanja 3:17
17 Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi, hän on voimallinen, hän auttaa. Sinä olet hänen ilonsa, rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi, hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.


Ja vielä tähän lopuksi Psalmi 23:

Herra on minun paimeneni
1
Daavidin psalmi.
Herra on minun paimeneni,
ei minulta mitään puutu.
2 Hän vie minut vihreille niityille,
hän johtaa minut vetten ääreen,
siellä saan levätä.
3 Hän virvoittaa minun sieluni,
hän ohjaa minua oikeaa tietä
nimensä kunnian tähden.
4 Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.
5 Sinä katat minulle pöydän
vihollisteni silmien eteen.
Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä,
ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
6 Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tulevalle aviomiehelleni

Edellytyksiä:
-Olet uskovainen (kun rukoilen niin eiköhän Jumala järjestä, että olet uskossa)
-Arvostat mua. Mäkin lupaan arvostaa sua
-Kun tulee vaikeeta, et oo heti lyömässä hanskoja tiskiin, en mäkään.
-Rakastat mua ja olet kanssani kunnes kuolema meidät erottaa. Mä myös sua ja sama päämäärä.
-Vahvistat mua uskossa ja mä sua.

Ei se mitään vaikka meille tulis erimielisyyksiä. Ei kaikesta voi olla samaa mieltä, mutta eiköhän löydetä joku hyvä ratkaisu tilanteessa kuin tilanteessa.

<3:llä tuleva vaimosi Eveliina

Armolahjoista

Olin eilen 8.7.2018 helluntaiseurakunnassa. Siellä pappi puhui armolahjoista. Hän pisti meidät miettimään sitä, että olemmeko pyytäneet näitä armolahjoja Jumalalta vai että meillä on armolahjoja, mutta emme vain uskalla käyttää niitä. Aloin miettiä, että mitä armolahjoja minulla on. Raamatusta löytyy ainakin kohdista 1.Kor. 12:4-11 ja Room. 12:6-18, että mitä armolahjat oikein ovat. Nämä kohdat löydät alta.
Mietin, että mitä armolahjoja minulla on. Olen saanut tiedon sanoja monta kertaa. Luulen, että minulla on myös rohkaisemisen lahjoja. Esimerkiksi, kun kirjoitan tänne blogiini juttuja, mitä Jumala on tehnyt elämässäni, niin rohkaisen niillä muita, että Jumala kyllä kuulee rukouksemme ja jopa huokauksemmekin. Tästä minulla on esimerkki: Olin lapsenvahtina serkkuni lapselle. Serkkuni toi omenoita ja päärynöitä. Mietin, että enhän voi kuoria niitä sillä minulla ei ole kuorimaveistä. Menin serkkuni lapsen kanssa kaverilleni. Istuimme keittiössä, ja kaverini kertoi minulle, että hänellä …

Teaseri Stereo Love -kirjastani

Tässä on teaseri kirjastani. Kirjassa on viisi lukua: Alkuteksti, luku I, luku II, luku III ja luku IV

Poimittu I luvusta 
Emma ”Hei, arvaapa mitä", kerron Heidille. ”Joskus muutama päivä myöhemmin siitä Ralfin rekisterikilven tuijottamisesta Ralf ajoi autolla parvekkeemme alla olevan parkkialueen kulmaan. Siinä hän pysähtyi, ajoi eteenpäin ja pysähtyi taas. Rekisterinumeron päälle syttyi valo aina hänen pysähtyessään.” ”No jo on outoo”, vastasi Heidi. ” Mä uskon, et Ralf tarkoituksellaan pysäytteli autoaan, näytelläkseen rekisterinumeroaan, koska halus näin kertoa mulle, että näki mun tuijottavan hänen autonsa suuntaan muutama päivä sitten.” ”Vaikuttaa todennäköiseltä”, vastasi Heidi”. ”Mä oon varma siitä.”
Ralf Nyt, kun Emma tietää autoni, aion hyödyntää tätä uudessa suunnitelmassani. Suunnitelmani on mennä huomenna Emman parvekkeen lähelle ja laittaa pitkät valot päälle ja pois, jotta hän tunnistaa minut autoni perusteella. Tunnen Emman luokkakaverin Eetun, joka kertoi minulle, milloin h…