Jumala auttaa meitä ja Hän iloitsee meistä jokaisesta

Nämä kohdat on hyviä erityisesti henkisesti väsyneille. Alempana Psalmi 139 lähtien olen poiminut tähän kohtia, jotka kertovat meidän arvostamme Jumalan silmissä.

Jesaja 40:29
Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.

Sananl. 16:24
Suloiset sanat ovat mesileipää; ne lohduttavat sielua, ja virvoittavat luut. Biblia

Jes. 50:4
Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä; hän herättää aamu aamulta, herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla.

Ps.147
3. Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa.

Ja psalmit

Psalmi 139
13 Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. 14 Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen.

Matt. 6
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!

Joh. 3:16
16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Eli emme ole yksi hailee Jumalalle, koska hän salli Poikansa, Jeesuksen kuolla vuoksemme, jotta pelastuisimme eli pääsisimme taivaaseen. Tämä Jeesuksen ristiinnaulitseminen täysin synnittömänä oli varmasti tuskallinen kokemus Jumalalle.

Sefanja 3:17
17 Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi, hän on voimallinen, hän auttaa. Sinä olet hänen ilonsa, rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi, hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.


Ja vielä tähän lopuksi Psalmi 23:

Herra on minun paimeneni
1
Daavidin psalmi.
Herra on minun paimeneni,
ei minulta mitään puutu.
2 Hän vie minut vihreille niityille,
hän johtaa minut vetten ääreen,
siellä saan levätä.
3 Hän virvoittaa minun sieluni,
hän ohjaa minua oikeaa tietä
nimensä kunnian tähden.
4 Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.
5 Sinä katat minulle pöydän
vihollisteni silmien eteen.
Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä,
ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
6 Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.


Kommentit

Suositut tekstit