Onnellisuus

Puhun tässä seuraavaksi siitä, mikä tuo onnellisuutta ja mikä on minun suhteeni tähän asiaan.

Itse olen kauhean stressaava ihminen. Jos olen laittanut viestiä jollekin kaverilleni, ja hänestä ei kuulu nopeasti, stressaannun ja huolehdin kauheasti. Lähimmät kaverini tietävät tämän. Viime aikoina olen saanut ikään kuin taivaallisen rauhan tähän asiaan. Jumala sanoi minulle, että älä huolehdi ja sai minut miettimään kaikkia asioita, jotka ovat elämässäni tällä hetkellä hyvin. Ahdistukseni hälventyi ja aloin mielessäni ladella positiivisia asioita. Jumala kuitenkin järjestää asiat parhain päin, vaikka jostain ei kuuluisi pitkään aikaan. Elämä kuitenkin jatkuu, ja onkin tärkeää saada sisälleen rauhan.

Onnellisuuteen vaikuttavat paljon ihmissuhteet. Minulla oli ollut erittäin vaikea ihmissuhde, joka oli koetellut hermojani. Yhtenä päivänä sain kokea ihmeen, että huoleni siitä oli poistunut ja jotenkin kaikki negatiiviset tunteet olivat poissa. Varmaan noin viikon jälkeen, ne huolet ja negatiiviset tunteet tulivat takaisin. Uskon kuitenkin sen huolista vapaan ajan olleen merkkinä Jumalalta siitä, että elämäni tulee olemaan paljon helpompaa ja parempaa ilman tätä ihmistä elämässäni, minun vain täytyy tehdä se päätös. Sain kokea hetkellisesti mielen vapautta. En kuitenkaan tehnyt sitä päätöstä, kun vasta vuoden päästä. Päätökseni myötä sain ihanan huolettoman olon. Kaikki toksisuus siihen ihmissuhteeseen oli poissa ja löysin sisälleni rauhan, joten se oli todellakin oikea päätös.

Olen huomannut, kuinka ahdistukseni takana on rauha ja onnellisuus. Kun vain saa sen ahdistuksen lieventymään, on paljon mukavampi olla. Ahdistukseeni on auttanut se, että hyväksyn kaikki tunteeni ja rukoilu.

Kysyin ig-seuraajiltani, että mikä tuo onnellisuutta heidän elämäänsä. He vastasivat, että onnellisuutta tuo perhe, ystävät, usko Jumalaan ja hyvä terveys. Jumala on kyllä iso ja yliluonnollinen tukipilari ja Hän myös auttaa yliluonnollisella tavalla, kuten edellä totesin.

Usein oma onnellisuuteni riippuu siitä, että asiat hoituvat suhteessa muihin ihmisiin. Kun ne eivät vaikuta etenevän niin turhaudun. Ehkä kuitenkin nyt olen oppinut stressaavani vähemmän. Ainakin toivottavasti.



                                            Kuva @selfmadeladies.community
    


Kommentit

Suositut tekstit