Hiljaa hyvä tulee

Minua ärsyttää, jos asiat eivät tapahdu nopeasti. Nyt mulla on projektina lukea materiaalia uutta kirjaani varten, mutta niissä lukemissani teksteissä menee hyvinkin ehkä jopa yli vuosi, onhan tehtäväni lukea loppuun Raamattu kokonaan sekä ainakin kolme muuta kirjaa. Melkoinen tutkimusmatka. Mutta hyvät asiat vievät aikaa. Eikä minulla ole mikään kiire. Eihän? Ei Roomaakaan rakennettu päivässä. 

 

Eilen olin mieheni, äitini ja siskoni kanssa asioilla. Yhtäkkiä taivaalta lentää jotain päälleni, linnunpaskaa. No paska kimposi päältäni alas maahan. Eli lähti yhtä nopeasti kuin tulikin. 

 

Tänään menin aamuksi töihin. Olin niin väsynyt, että torkahtelin bussissa. Kävin ostamassa Espoon sairaalan Ärrältä kahvia. Se jelppasi.  

 

Työpäivä sujui mukavasti. Oli mukavaa seurustella nuorten kanssa ja käydä kävelyillä. Kävin pari kertaa kävelyllä, mutta kumpikin kerta eri nuoren kanssa. Tällaista työtä nuorten parissa olisi mukavaa tehdä vakituisestikin. Ehkä siihen ei mene niin kauan aikaa, vaikka hiljaa hyvä tuleekin. 


Kuten tässä alla olevassa kuvassa odotus oli kannattavaa, sillä se palkittiin hyvällä pastalla. Eihän pasta ole hyvää puoliraakana. Eikä kirjani puolivalmiina. Pitää vain jatkaa työstämistä niin kauan, kun se on valmis. Sitä voi sitten ylpeänä esittää. Odotan myös vakkariduunia tehden töitä sen saamiseksi. Siinä voi mennä aikaa, mutta Luoja suo sopivan työn ja sen ajankohdan.






Kommentit

Suositut tekstit