Miten päädyin kirjoittamaan kirjani?

Itse olin ollut jumissa huonossa ihmissuhteessa pitkään. Minua johdateltiin harhaan ja halveksittiin, kun en toiminut toisen haluamalla tavalla. Hänen kaverinsa osoittivat halveksuntansa sylkemällä suoraan eteeni – kirjaimellisesti. Tämä oli törkeää käytöstä ja lapsellista.

Tämän miehen keinot viestiä kanssani olivat todella oudot ja osa jopa laittomia. Kuin hän ajattelisi olevansa lain ja minun yläpuolellani. Myönnän, että olin kyllä osasyyllinen oudossa viestinnässä, mutta jätin laittomuudet tekemättä. Hän ei arvostanut minua tai yksityisyyteni suojaa. Kaikki, mitä hän teki oli epäsuoraa. Vaikka joskus olinkin innoissani joistain näistä, suurimmaksi osaksi ne olivat häiritseviä. Mietin, eikö hänelle missään vaiheessa tullut tarve tarttua härkää sarvista tai yrittää normaaleja keinoja? Se on minua monesti mietityttänyt. Mutta kaikkea ei voi saada. Ja se on fakta, vaikka kuinka perseestä se olisi. Mutta selvisikö välimme?

Ajattelin ensimmäisen kirjani avulla kertoa oman osuuteni ja näkemykseni tähän tarinaan. Lupasin itselleni sen olevan vihoviimeinen keino lähestyä tätä toista osapuolta. Se oli kirjoitettu rakkaudestani häneen ja selvittääkseni välini sekä hänen, että niiden entisten kavereideni kanssa, jotka ikäväkseni pettivät minut menemällä miehen puolelle. Hyvää ystävyyttä ja silleen. Lisäksi halusin jakaa tarinani kaikkien niiden kanssa, jotka tietävät tämän erikoisen ihmissuhdesotkun. Itsekin viestin epäsuorasti hänen kanssaan käyttämällä siinä kirjaa, siitä miinuspiste minulle. Mielestäni epäsuoruus on pahinta juonittelun lisäksi. Ja näitä molempia hän harrasti. Jos normikeinot eivät kelpaa niin mitä olisin enää voinut tehdä? Minun oli pakko tehdä näin, koska rakastin häntä. Oliko rakkauteni häntä kohtaan sitten ihan tervettä? Entä saimmeko lopulta asiamme selvitetyksi?

Tarinaa on väritetty, jotta vastapuolta ei tunnistaisi. Mihin kirjojeni julkaisu sitten johtikaan tosielämässä? Tarttuiko mies härkää sarvista tai selvisikö välimme muuten? Näihin kysymyksiin vastaukset selviävät suurinpiirtein lukemalla molemmat teokseni. Jossain sanotaan, että kirjailija usein kirjoittaa kirjoihinsa asioita, jotka käyvät toteen. Näinköhän? Voin sanoa, että hyvä kun osasin kirjoittaa kirjoihini sellaisia asioita, joita en voinut mitenkään tietää siinä vaiheessa, kun kirjoja kirjotin. Miksiköhän se oli hyvä? Lue kirjani, niin saat tietää ja leikkiä salapoliisia käyttämällä someani apuna. Instagramini on @eveliinamulenga.

Lopulta syntyi kirjat, joista on hyötyä etenkin nuorille. Ne kertovat tunteista puhumisen vaikeudesta ja rohkaisevat puhumaan niistä suoraan. Ne kertovat myös, kuinka joskus on osattava vain päästää irti.

Tutustu kirjoihini lainaamalla ne helmet.fi:stä. Löydät ne hakusanalla Eveliina Mulenga. Laita ihmeessä kommenttia minulle, kun olet lukenut kirjani.

 

<3:llä Eveliina


Kirjailija.

Kirjailijan kirjoittamat kirjat.




 

 

Kommentit

Suositut tekstit