Sano mitä mieltä todella olet

Pelkäätkö loukkaavasi muita? Onko sinun vaikea ilmaista suuttumustasi? Oletko muiden miellyttäjä? Nyt on vuorosi näyttää aito itsesi.

Vihaan riitatilanteita. Olen aina ollut huono niissä. Kuitenkin nykyään olen kehittynyt niissä, ettei itku ole enää herkässä. Ja uskallan jopa suuttua. (Paitsi että tätä kirjoittaessani itken riidan jäljiltä, kuinka ironista.😊)

Vitsailen paljon ja usein myös saan toiset ärsyyntymään vitseilläni. Mutta tarkoitukseni ei ole koskaan loukata ketään.

Mielestäni on tärkeää puhua suoraan, mutta ei tarkoituksena loukata ketään. Annan itselleni luvan toimia näin. Liika varovaisuus hiiteen ja tulta päin. Totuuden täytyy tulla julki. Jos on aikaa miettiä, miten asian voi ilmaista mahdollisimman kauniisti niin teen niin. Normaalisti minulla on hyvä tilannetaju, mutta ahdistukseni vallitessa epäilen toimintani oikeellisuutta. Nyt koitan siitä huolimatta sanoa sanottavani. Sen jälkeen voin katsoa, oliko käytökseni miten korrektia.

Tietenkään ei saa puhua sivu suunsa tai asiattomia, vaan puhua asialliseen sävyyn. Jos se loukkaa jotain niin voi voi.

Miellyttäjänä oleminen on rooli, josta olisi hyvä päästä pois. Sen pitää väistyä aidon sinäsi tieltä. Miten se sitten tapahtuu? Opettele olemaan rehellinen ja kertomaan aito mielipiteesi. Olen itse opetellut kielteisistä tunteista puhumisen, mikä on minulle välillä vieläkin vaikeaa. Siihen on minullausein auttanut rauhallisena pysyminen ja asian ottaminen mahdollisimman lempeästi esille.😊 Mikä sulla tepsii?



Kommentit

Suositut tekstit