Elämäni parhaimmat juhlat

Yhtenä syntymäpäivänäni kävin äitini kanssa juhlimassa niitä terveysintoilijoiden tapaan mukavan treenin parissa. Se oli äitini kutsu minulle sille salille, kokeilukerta. Meillä oli hauskaa, ja koska tuo oli epätavallinen syntymäpäivä juuri tuon salin takia, muistan sen elävästi.

Toinen merkittävä juhla oli pitämäni kirjanjulkkarit. Siellä oli melkein kaikki rakkaimpani paikalla, mikä teki siitä todella ihanan juhlan! Siellä oli omatekemäni herkut: kirjolohisämpylöitä ja makeaa kesäkurpitsapiirakkaa. Silloinen kaverini auttoi minua näiden valmisteluissa.


Kirjanjulkkareissa varaamani tilan saamisessa kuosiin auttoi minua kolme ystävääni. Oli ihanaa, kun minulla oli apujoukkoja. Pidin siellä juhlapuheen ja tarjolla oli myös juhlajuomaa: kuohuviiniä holillisena että holittomana. Jopa veljeni tuli paikalle. Hän ei yleensä välitä juhlatilaisuuksista, joten olen erittäin otettu siitä, kun hän tuli silloin paikalle.



Minä ja kirjani.


Kirjanjulkkarit ovat olleet elämäni parhaimmat juhlat. Vaikka se olikin tyyristä lystiä, niin ei väliä. Se on paras muisto, mikä mulla on. Isänikin oli siellä paikalla. Hän menehtyi syksyllä 2022, mutta minulle jäi hyvä mieli, että hän pääsi juhlimaan muiden rakkaitteni pariin. Muun muassa rakas äitini piti juhlissa välipuheen, mikä oli liikuttavaa. Nyt mietin, mitkäköhän ovat seuraavat juhlat? Olisiko kenties häät tai valmistujaiseni?


Isäni näkyy vasemmalla keltaisessa puserossaan.





Onnellinen kirjailija.

Kommentit

Suositut tekstit